کاربرد بایگانی ریلی در بیمارستان

 کاربرد بایگانی ریلی را می توانید در مجموعه های بزرگی مانند بیمارستاتن ها مشاهده کنید. در سازمان های بزرگ اسناد مهمی که نیاز به نگهداری برای مدت زمان طولانی را دارند در بایگانی ریلی  به دور از حشرات و آلودگی ها نگهداری می کنند. در ادامه بیشتر درباره کاربرد های بایگانی ریلی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معرفی کاربرد بایگانی ریلی

یکی از جدیدترین روش های نگهداری اسناد استفاده از بایگانی ریلی نیز می باشد. سیستم بایگانی ریلی بر روی ریل طراحی شده و به راحتی جا به جا خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی های استفاده از سیستم بایگانی ریلی مدیریت بهتر اسناد و دسترسی راحت تر به آن ها است. با توجه به متفاوت بودن سازمان ها سیستم های بایگانی ریلی نیز دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

معرفی انواع بایگانی ریلی

برای رفع نیاز های کاربر بایگانی ریلی در انواع مختلفی تولید شده است. انواع قفسه بایگانی ریلی شامل: کمد بایگانی ریلی مکانیکی، کمد بایگانی ریلی برقی الکترونیکی، قفسه ریلی اتوماتیک، قفسه ریلی ترکیبی، قفسه ریلی چند منظوره، قفسه ریلی کتابخانه ای می شوند.

مزایای استفاده از سیستم بایگانی ریلی در بیمارستان

یکی از دلایل تولید سیستم بایگانی ریلی رفع مشکلاتی بوده که در سیستم های بایگانی قدیمی با آن ها رو به رو شده اید. بنابراین خرید کمد های بایگانی ریلی مزایای بسیاری را به همراه دارد که در این بخش قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم.

کاهش هزینه های ذخیره اسناد: یکی از ویژگی های خرید کمد بایگانی ریلی کاهش هزینه های نگهداری اسناد نیز می باشد. چرا که استفاده از سیستم های بایگانی ریلی باعث می شود که حجم زیادی از فضا آزاد شود و دیگر نیازی به استفاده از فضاهای بزرگ تر برای بایگانی اسناد وجود نخواهد داشت.

صرفه جویی در زمان: کمد بایگانی ریلی به صرفه جویی در زمان دسترسی به اسناد بسیار کمک خواهد کرد. چرا که پرونده ها درون کمد های بایگانی ریلی با نظم  خاصی قرار می گیرند. البته متحرک بودن کمد های بایگانی ریلی در صرفه جویی زمان دسترسی به اسناد بی تاثیر نخواهند بود.

 

 نحوه استفاده از قفسه های ریلی در بیمارستان ها

مراجعه کنندگان به بیمارستان ها بسیار زیاد هستند به همین دلیل حجم اطلاعات بسیار زیادی در این مکان جمع آوری می شود. بنابراین دیگر روش های قدیمی ذخیره اسناد برای بایگانی کردن اسناد در بیمارستان ها جوابگو نخواهد بود. یکی از بهترین پیشنهاد ها برای بایگانی کردن اسناد در بیمارستان ها استفاده از سیستم های بایگانی ریلی بروز و متحرک است. از ویژگی های استفاده از سیستم بایگانی اسناد در بیمارستان ها می توان به افزایش امنیت اسناد نیز اشاره کرد. چرا که در سیستم بایگانی ریلی، کمد ها دارای کاور چوبی و قفل های مناسبی هستند که اجازه دسترسی افراد متفرقه را به اسناد نمی دهد. بنابراین اسناد محرمانه با امنیت بسیار بیشتری در کمد های بایگانی ریلی نسبت به سیستم قدیم نگهداری خواهند شد.

 

سایر ویژگی های استفادها از کمد های بایگانی ریلی

عدم انباشتگی در اسناد: یکی از مهم ترین مسائل در نگهداری و بایگانی کردن اسناد ایجاد نظم و جلوگیری از ایجاد انباشتگی بین آن ها است. ایجاد انباشتگی در روند بایگانی کردن اسناد باعث می شود که در نهایت دسترسی به آن ها بسیار دشوار و وقت گیر باشد.

صرفه جویی در زمان: یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از بایگانی ریلی صرفه جویی در زمان دسترسی  به اسناد به دلیل ریلی بودن کمد های بایگانی و چیدمان بسیار منظم آن ها نیز می باشد.

افزایش زیبایی دفتر نگهداری اسناد: در سیستم های قدیمی بایگانی اسناد زیبایی ظاهری وجود نداشته است. حتی می توان گفت در سیستم قدیمی بایگانی شاهد اشغال شدن حجم زیادی از فضا و زیبا نبودن محیط دفتر بایگانی اسناد بوده ایم. اما امروزه با تولید سیستم های بایگانی اسناد دیگر چنین مشکلی وجود نخواهد داشت و حتی می توانید یک گزینه مناسب برای ایجاد دکوراسیون مناسب برای دفتر بایگانی اسناد نیز می باشد. اگر قصد خرید کمد های بایگانی ریلی برای بیمارستان را دارید پیشنهادما به شما انتخاب قفسه ریلی متحرک چند منظوره است. برای خرید این کمد متحرک بایگانی می توانید به سایت دژپاد مراجعه کرده و خرید خود را با خیالی راحت انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *